By: Zura Rahman

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Tuesday, 28-Oct-2008 00:57 Email | Share | | Bookmark

 
 
Assalamualaikum dan salam sejahtera... dh lamanyer laa zura x update fp nie... malas betol nk edit gambo... now ada mood skit.. ni laa baru nk upload mana2 hasil baking ku masa bulan ramadhan dan syawal... tp tidak laa serancak mana... skit2 aje...

Kek ni sepatutnyer Black Forest Cake.. tp kak anum inginkan kelainan... iaitu dari segi filling dia.. tukar kepada orange filling... risau jugak kor2 rasa dia x sedap... keesokannya tnye kak anum... alhamdulillah.. dia dan family dia suka... order lg ye kak anum... TQ



Monday, 6-Oct-2008 03:23 Email | Share | | Bookmark

dari EJ a.k.a BONDA


Monday, 22-Sep-2008 02:12 Email | Share | | Bookmark

 
 
 
Salam Ramadhan semua...

Tertarik dengan puding ni lalu zura cuba dirumah utk santapan berbuka puasa... tp sungguh zura lupa... siapakah gerangan empunya resepi ini... cuba carik di History tp gagal jugak utk mengesannya... Maaf kepada empunya resepi... Zura mmg menggemari cendol.. so dh tentu lah puding ni jugak diterima oleh tekak ku.. dan keluarga ku.. sedap sgt dimakan sejuk2... terasa lemak manis je... kombinasi lapisan gula merah dan santan cendol tu... mmg ngam...
Terima kasih laa pada empunya resepi kerana sudi share... zura mohon izin empunya resepi utk pastekan resepi tu di fp zura nie... boleh erk.. .

Quote:
Puding Cendol

Lapisan Gula Merah:
5g Serbuk Agar2
400ml Air
80g Gula Merah
Daun Pandan ] Masak semua bersama hingga gula hancur.Buang daun pandan.
Tapis dan curah dlm loyang. Sejukkan. Carikkan lapisan atas
dgn garfu agar melekat dgn lapisan cendol nnti.

Lapisan Cendol :
8g Serbuk Agar2
400ml Air
170g Gula
200g Cendol
350ml Susu Segar
150ml Santan
Daun Pandan ] Masak semua kecuali cendol hingga gula hancur. Masukkan cendol.
Kacau rata.Curah atas lapisan gula merah tadi. Sejukkan





Thursday, 18-Sep-2008 00:57 Email | Share | | Bookmark

 
 
 
Lama x update fp nie... tp belom ke tahap bersawang lg kot... ... Lauk pauk berbuka pon x sempat nk snap... sama juga dgn kuih muih yg dibuat utk juadah berbuka.. malas betol nk naik bilik amik camera...

Selalunya petang2 zura ada kat dapo sampai laa waktu berbuka puasa... ye lah.. nk prepare juadah atas meja...itu yg malas nk pi masuk bilik amik camera... <---alasan je tu erk ...

So kali ni... zura tunjukkan kepada pengunjung fp zura... kukis tradisi family zura turun temurun... tapi zura x amik tempahan tau... cuma beberapa kawan pejabat je yg order sbb diorg terlalu memujuk inginkan kukis nie.. kesian laa pulak kan... so terima aje laa..

Lgpon bukan pe.. every year nk raya.. zura kena buat kukis ni utk adik beradik... semua besan2 mak... so kat situ je.. dh berbekas2 zura kena siapkan... kalu terima tempahan lh... mau pengsan diriku ini... kalu tokei2 besar cam kakak ku tu (kak nina) lain ler... kak nina tu heavy duty... ...chaiyok

Okay lah... selamat menjalani ibadah puasa ye... lebih kurang lg 2 minggu je kite nk beraya... enjoy!




Friday, 12-Sep-2008 08:03 Email | Share | | Bookmark



[<<  <  1  2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net